SFK Drakonián

Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Meyax » Pravidlové úpravy

Přihlášení

Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.

Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID

Zapomněli jste heslo? Nechte si zaslat nové: Zaslat nové heslo

Waybook - Spolujízda nejen studentů
dětská organizace Zálesák Most
TOPlist

Pravidlové úpravy

Životy odvozuji z atributu síla, tak získám základní hodnotu životů (HP). Obvykle nepovolím startovní postavě větší modifikaci než je 1/3 základního atributu. Únavu odvozuji z atributu odolonost (nebo zdraví). Všechny testy při ztrátě životů se hází proti atributu odolnost; celkový počet životů se však vypočítává z atributu síla. Únava se odečítá od síly jako v původních pravidlech. Atributy postavy mají také vliv na její vzhled (používám to zpravidla pro CP), síla vyjadřuje masu, hmotu postavy. Obratnost vyjadřuje jak tvarovaná tato hmota je. Odolnost (HT) zpravidla určí jak zdravě postava vypadá. Rozdíly mezi atributami pak nastavují zajímavé variace.

příklad: Postava s atributy ST 10 DX 14 HT 13 bude vypadat asi následovně: normální vzrůst, šlachotitá a rudolící. Postava s atributy ST 14 DX 10 HT 9: vyšší vzrůst silnější postavy s kruhy pod očima a lehce nezdravou pletí.

Z atributu inteligence jsem odloučil vnímání a vůli. Vnímání je schováno pod atribut emoční inteligence (EQ) s počáteční hodnotou 10, modifikace je polovina ceny atributů. EQ lze také využít do některých mentálních dovednostech založených na inteligenci, u kterých hraje roli fyzické vnímání nebo vnímání emocí Vůlí postava vyjadřuje sílu vymezit se vůči okolnímu světu; počáteční hodnota 10, modifikace polovina ceny atributů.

Asi největší úpravou je zavedení atributu vůle a na ní závislé body vůle, které prezentují mentální únavu a životy „astrálního těla“ postavy. Vyvstal mi zde potom problém s doplňováním této „mentální únavy“, který řeším provizorně následovně: ztracený bod mentální únavy se doplní po klidném spánku, nerušeném odpočinku, při ukojení neřesti. Více bodů se pak navrací při: splnění úkolu, prosazení své ctnosti a jiných událostech dle GM. Mentální únavu (body vůle) lze využít následovně: jeho utracením vyjádří postava plnou koncentraci a umanutost v dané dovednosti nebo vůli zůstat při vědomí(např. pro některý opakovaný hod, při aplikaci na první hod může získat bonus +1 /+2 nicméně dostane stejný postih na vnímání toho co se dějě kolem, není to využitelné pro zlepšení bojových dovedností). Uvažuji o budoucím speciálním využití mentální únavy i pro kouzelníky, nicméně tato úprava nemá ještě pevný rámec.