SFK Drakonián

Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Meyax » Aldis

Přihlášení

Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.

Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID

Zapomněli jste heslo? Nechte si zaslat nové: Zaslat nové heslo

Waybook - Spolujízda nejen studentů
dětská organizace Zálesák Most
TOPlist

Zpět na GM Meyax

Aldis

(Aldis vystihuje vrcholný středověk bez střelného prachu)

Záznamy ze sezení najdete zde
A jiné příběhy


Jde o ostrovní lidské království jménem Aldis jehož hlavním městem je město Aldis. Ostrov leží v mírném pásu (tudíž se na něm střídají 4 roční období a přirozenou vegetací jsou lesy smíšeného typu). Kalendář je podobný našemu akorát má 13 měsíců po 28 dnech, názvy jsou podobné českému kalendáři až na výjimky: a to je úmor (únor), pupen (duben) a nový měsíc Novik, který jako jediný má 29 dní. Novik je měsícem nového roku následující po úmoru. Zima obvykle přichází v prosinci a končí v půlce Noviku.

Co se týká přístupu k jiným stvořením jsou lidé spíše xenofobní a nelidi (elfové, trpaslíci, skřeti etc.) či supernaturály (vlkodlaci, upíři nemrtví etc.) nemají rádi. Co se týká magie je to sice úžasné divotvorství, ale správnému člověku nahání strach. Veřejné produkce magie jsou povoleny pouze o svátcích Noviku. Mágové jsou tolerováni, zvláštních privilegii nebo vřelého uvítání se jim dostává zpravidla u šlechtických rodin. Magové nejsou ve velké oblibě u kleriků a knězů. Na nelidi je možno narazit většinou jen ve městech (v uzavřených ghetech, popřípadě venku v divočině mimo vesnice.

Božstvo království Aldis

  • Marfa bohyně země, plodnosti a života (je patronkou jara) (zpodobnovana jako zena s ditetem)
  • Olvini bohyně větru, štěstí (zpodobnovana jako člověk s křídli (anděl))
  • Axtoz bůh spravedlnosti a moudrosti patronem královské linie (podoba stareho muze s knihou)
  • Cidalar bůh světla, ohně a řemesel patron léta (podoba 4 rukeho svalnateho muze)
  • Aldera bohyně vod, řek a námořníků patronka podzimu (napul zena napul ryba)
  • Dizan bůh vítězství, války a statečnosti (rytir s dlouhym mecem)
  • Afram zatracovaný bůh útrap a smrti patron zimy kostlivec s dlouhymi spicaky

Při tvorbě postavy je dobré si určit jakého boha preferuje, či je jiného vyznání (včetně žádného) ;-).

Známá i obávaná místa

Hvozd stínů: (SZ od Aldis asi 2 dny cesty) má se za to, že v něm straší a jsou v něm poslední přeživší zlí elfové.
pohoří Kovárna: (JZ od Aldis) celkem vysoké a špatně průchodné hory bohaté na kovy (prý tam žijí skřeti). Má se za to že za nimi leží nelidská země Hargas
Zubaté hory: tvoří SV cíp ostrova a jsou to spíš skály. Má se za to že tam žije drak

zvěř v podstatě evropského typu + bájná a pohádková zvířata.

Řeky

Rudná pramení v Kovárně, teče na východ severně kolem přístavního města Artugy.
Ternava pramení v Kovárně a protéká kolem hraničního pásu s hvozdem stínů kolem hradiště Marby
Zlatá pramení v zubatých horách a s jedním ramenem Rudné a ramenem Ternavy jež zove se Bělga vytváří jezero kolem hlavního města Aldis.

Měnový systém

měď stříbro zlato

parvy (měděné mince) 0,1 $
tolary (malé stříbrné mince ) 1 $
groše (velké stříbrné mince) 10 $
dukáty (zlaté mince) 100 $
startovní peníze: 1000 tolarů

Výzbroj

plátové zbroje jsou dostupné pouze šlechticům a jezdcům
meče nízké kvality jsou dodávány strážím a pěchotě. (armáda římský systém)
kroužkové zbroje jsou vytvářeny pro kapitány.
šupinové zbroje pro seržanty a těžkooděnce

voják/strážný je výhoda za 5 pts
seržant 10 pts velí oddílu (cca 4-6 vojáků)
kapitán 15 pts velí směně (2-5 oddílů)

Jazyky

Aldština (lidský běžný jazyk)
Bjardo (řeč nelidí zpravidla elfů)
Meldling (jazyk lidského pevninského království (podobný aldštině asi jako čeština a slovenština).

Vzdělání

dostupné těm kdo si ho můžou dovolit.

základní vzdělání:
(počty, písmo, tělovýchova: 1 rok) cena 300-500 tolarů + výživné na studijní rok (cca 1800 tolarů) (pouze ve městech Artuga, Aldis)(nebo bráno jako výhoda za 5 pts)

pak je možnost pokračovat ve vojenské škole/ obchodní/ knězské

kněžská škola:
je to nadstavba základního vzdělání: předpokládá se, že uchazeč ovládá základní počty a čtení či psaní. záběr a předmět studia je rozlišný podle zaměření boha. ( doba studia podle úspěšnosti studenta cena za jeden rok studia je 3000 tolarů) obvykle neberou více jak 15 studentů.
nabídka: základní zaříkání a rituály (podle knězské školy);

magická škola velmistra Arkilla jde o jedinou povolenou magickou školu; a to pouze z toho důvodu, že se jedná o školu lovců čarodějnic a nadpřirozených tvorů. Studium má dvě verze: Archivář; Lovec.

magické / či knězské vzdělání je možné vzít v úvahu i jinak než vlivem školské výchovy (například principem potulného učitele, zde je nutné zaplatit 5 nebo 10 bodů (za eliminaci poplatku) neobvyklého pozadí, mistr pak naučí písmu a základům zaklínání a bude chtít za svou výuku 600 tolarů), je zde ovšem malý háček toto učení je jako vyučení na černo, které není podporováno, často se pak tyto studenti dostanou do magického souboje s absolventy z univerzit, kterým je potulné učitelství trnem v oku.

základním vybavením mága je jeho magická kniha (s poznámkami k zaříkání). Mág je schopen si pamatovat bez knihy tolik kouzel kolik je jeho int.