SFK Drakonián

Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Robo » Bestiář

Přihlášení

Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.

Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID

Zapomněli jste heslo? Nechte si zaslat nové: Zaslat nové heslo

Waybook - Spolujízda nejen studentů
dětská organizace Zálesák Most
TOPlist

Bestiář

Hráčům na jednu stranu doporučuji nečíst, zbytečně se v některých případech připraví o překvapení.

Na druhou stranu není od věci aby si to přečetly a mohli tak porovnat úroveň svých dovedností s řekněme určitými „standardy“.

Rozhodně se nejedná o žádné veledílo, spíš soubor poznámek,abych to nemusel pořád někde hledat.

A

Army

(of darkness)

sdih: 10

25 sld

30 snpr

25 mp

25 mdk (drw + oth. spec.)

25 hwg

50 cmdr

35 rngr

50 prcht

25 sld
16ar15
1rn8
2swm11
4clmb11
2th.grnd11
1f.a.10+1
30 snpr
16ar15
1rn8
2swm11
4clmb11
6stlth12
25 mp
16shtg15+1
1rn8
2swm11
4clmb11
2pst12
25 mdk
16f.a.14+1
1rn8
2swm11
4clmb11
2pst (smg)12
25 oth. spc.
16easy sklls14
16average sklls13
16hard sklls12
drv, plt, demlt. mn.
1rn8
2swm11
4clmb11
2gn12
25 mchng
16mchng15
1rn8
2swm11
4clmb11
2pst11
25 hw.gn.
16lw 7215
1rn8
2swm11
4clmb11
2pst11

B C D E F

G

Gorgona

V principu zlé stvoření se silným zastoupením elementu země. Jejich výrazně mineralizovaná těla na první pohled připomínají kámen. Někteří jedinci často přecházejí do latentní kamenné formy, kdy jsou schopni dlouhodobé hybernace prakticky bez potřeby příjmu jakékoliv potravy. V tomto stádiu dokonce velice efektivně regenerují případná utržená zranění, i když v jejich případě by možná bylo vhodnější mluvit o poškození.

Průměrný jedinec vypadá tak jak si je představovali středověcí kameníci když vytvářeli chrliče zdobící gotické stavby. Tvar jejich těla je velice variabilní stejně jako jejich velikost. Ty nejmenší mohou měřit kolem půl sáhu a ty největší už mohou být zaměňovány s kamennými sochami nebo golemy.

I přes svou značnou váhu dokáží velice obratně létat na svých pseudokožnatých netopýřích křídlech. Je skoro jisté že na tom nějaký podíl musí mít magie.

H

Harpyje

Jedná se o mutantní příšeru, kterou pravděpodobně vytvořili v podzemních světech válečníci warlocků jako letecké bojové jednotky. Byli ve své snaze natolik úspěšní, že vzniklý mutant, byť bez pochyby magickou transformací, pro svůj život a další rozmnožování magii vůbec nepotřebuje.

Dospělá harpyje dorůstá výšky kolem 1,5 sáhu a rozpětí křídel může být až ke čtyřem sáhům. Jejich přirozeným domovem jsou obrovské sály síní Temnostředu ale vyskytují se i v ostatních pásech. K povrchu se přibližují jen velice nerady takže na denním světle se s nimi setkáme jen zřídka. Většinou se jedná o zbytky poražených a v boji rozptýlených oddílů některého z ambiciozních warlocků, kteří se pokusili prorazit na povrch.

I přes to, že se jedná o relativně nebezpečné soupeře operujících v loveckých hejnech a organizovaně bránící svá hnízdiště jsou často loveny. Specializovaní lovci harpyjí jsou celkem vyhledávání ať již pro jejich likvidaci v oblastech kde je jejich zahnízdění nežádoucí nebo častěji pro jejich pseudokovová pera z materiálu, který připomíná měď. Střely, které mají vyrobeny opeření z per harpyjí jsou velmi přesné. (Drd takový šíp/šipka modifikuje parametry zbraně +1/-1, GURPS +1ACC) Drápy harpyjí z pseudokovu se potom často v oblastech kde není dostatek železa přebrušují na výrobu hrotů šípů nebo lehkých oštěpů, případně používají na předloketní chrániče nebo rukavice. Je to rozhodně lepší materiál než chitin.

Harpyje jsou si pravděpodobně velmi dobře vědomé svého odpudivého vzhledu a odporu, který vyvolávají v ostatních bytostech. Je možné, že dokonce něco zbylo v jejich druhové paměti z doby před transformací a uvědomují si své nekonečné prokletí. Zřejmě proto jsou plné nenávisti a velice útočné.

Jejich základní bojovou technikou je nálet. Během něj se pokusí cíl zasáhnout ostrými pseudokovovými drápy. Pokud je cíl silně pancéřovaný nebo jejich útoky důsledně odráží štítem je možné že se ho pokusí srazit a rozsápat následně na zemi. Pokud se podaří cíl srazit obvykle se na něj s ohledem na situaci sesype celé lovecké hejno a velice rychle ho rozsápe.

Jejich velice obávanou bojovou schopností je potom HLAS. I přes svůj odpudivý vzhled si harpyje zachovali alespoň část ženského kouzla a to je HLAS. Harpyje má možnost začít zpívat. Pomocí tohoto tklivého nápěvu s nesrozumitelnými slovy dokáže omámit svou oběť. V extrémním případě může hlas oběť paralyzovat natolik, že ji následně může harpyje doslova rozsápat zaživa. Většinou však pouze omámí oběť do prvního zranění kdy se oběť velice rychle probere. Proti opakovanému útoku HLASEM má oběť bonus +2 do doby než se jí zahojí zranění z boje s harpyjemi. Bytosti ženského pohlaví mají automaticky bonus +2 proti napadení HLASEM. Oběti schodně s lovci harpyjí udávají, že efektivní dosah HLASU je kolem 10 sáhů, na větší vzdálenost je kouzlu snadné odolat.

Druhou možností využití HLASU je VÝKŘIK. Ten harpyje používá většinou už v boji kdy místo svého útoku za oběť zakřičí a někdy ji z úspěchem ochromí. Trvání je však jen velice krátkodobé i v případě, že mu cíl neodolá.

Existuje silnější varianta, pravděpodobně zkušenější, mohutnější, rychlejší a odolnější. Warloci je používají jako velitelky bojových hejn.

Zvláštní schopnost:

Infravidění - Jako většina bytostí Temnosvěta jsou harpuje schopné velice dobře vidět v temnotě. Nijak to však bohužel na rozdíl od spousty jiných tvorů nesnižuje jejich schopnost operovat za slunečního světla.

Nálet

S harpyjí je možné efektivně bojovat pouze zbraněmi pro boj na dálku. V případě boje tváří v tvář pokud vyhraje iniciativu tak její soupeř po průletu již nestihne opětovat útok. Harpuje proto preferují útok přepadem s možností před útokem a po útoku se rychle dostat z výhledu útočníka (útoky z kavern u stropu, využití omezeného dosahu světla v podzemí, útok z korun stromů)

Sražení

Drd - Kontest pastí na obratnost na zásah, kontest pastí na sílu na sražení. Remíza znamená úspěch pro útočníka, tedy harpyji. Ležící cíl má postih -4/+4 k útoku a -3 do obrany.

HLAS (obdoba aplikace hraničářské lesní moci ZMAM OSOBU)

Drd

Past int 7(nic/mentální „vyřazení“) - vyřazení je do prvního napadení, pak se oběť většinou velice rychle probírá (nový hod s bonusem +2 a tak dál za každý další útok). Vzhledem k tomu, že harpyje útočí přednostně na slabě chráněná místa bývá zranění z prvního útoku vážné.

Ve vzácných případech (fatál - hráč hodí za postavu proti hodu pasti 1+1) je ochromení hlasem trvalejšího charakteru. Postava se z něj probere do hodiny (k6 směn) od smrti harpyje nebo jejím odletu z dosahu kouzla. Pokud je však sama tak již nikdy.

VÝKŘIK se liší od HLASU jen tím, že jeho případný efekt trvá vždy pouze následující kolo po použití. Ostatní pravidla jsou stejná a i po jeho aplikaci byli popsaný stavy delší paralýzy.

GURPS

Jedná se o psio schopnost „výkřik.“

Harpyje královská

Předchozí typ je také někdy označován jako harpyje jeskynní. Královská varianta je velice obávaná. Někteří učenci mají za to, že královská harpyje je jen další vývojový stupeň harpyje jeskynní. Naštěstí se tato teorie nikdy nepotvrdila a také nebyly pozorovány větší oddíly v armádách warlocků.

Královská harpyje je větší, údajně dorůstá až dvou sáhů s rozpětím kolem šesti sáhů. Kromě spodních spárů je vybavena ještě druhým párem, který je sice drobnější ale pravděpodobně obratnější. Je prokázáno, že její inteligence je na podstatně vyšší úrovni. S oblibou používají v boji zbraně. Nejčastěji luky i když naštěstí většinou jen jejich chitinové varianty a své cíle zasypávají šípy ať již při průletu nebo z výhodných vyvýšených postavení. Praktikování magie popisované některými učenými pány zatím nebylo ve větší míře prokázáno.

Také dosah jejího HLASU a jeho využití je zřejmě větší a mnohostranější.

CH I J

K

Krab obří

Kopromlask

Boneleach

Obávaný, zatracovaný ale rozhodně nebezpečný a nepříjemný.

Všude kde jsou mrtví jsou i oni.

A i když zranění která způsobí nejsou velká bývají hluboká a jejich dlouhé, bodce připomínající zuby mohou do ran zavléct infekci, mrtvolný jed nebo u některých druhů jejich vlastní toxiny.

A už prakticky nikdo neví že to není forma imaga, dospělce. Jedná se v podstatě pouze o larvu, parazita, který pokud se udrží v těle oběti dostatečně dlouho, přetvoří jí cílenými mutacemi k obrazu svému.

M

Medůza

Královna Medůz

Minotarus (Taurus, Tauren)

Jedná se o magické stvoření s hlubokou minulostí. Jedni z prvních snad podle legend vznikly z vůle bohů. Ti kteří následovali však již na svět vedla zvůle temných, ať již alchymistů nebo čarodějů.

Jsou to mohutní válečníci a obávané bitevní kolosy. Díky své zrůdnosti byli na povrchu ve Světech sluncí již většinou vyhubeni. Pro svou omezenou inteligenci se nikdy nenaučili efektivně využívat zbraně pro boj na delší vzdálenost a začali se tak při lovech které na ně byli pořádány relativně snadnou kořistí. Naopak tam kde byl prostor relativně omezený a využití střelných zbraní a manévrování nemožné byla jejich strašlivá síla a nelidská odolnost nepřekonatelná.

Mocní podzemních světů a to zejména páni z řad Warlocků se brzy uvědomili jejich potenciál v krvavých bitvách, které otřásaly podzemními světy. Je jisté, že se ujali těch několika málo, kteří se z povrchu dostali až do světa věčného šera a poskytli jim vše potřebné. Dokonce z těch nějlepších minotaurů se stali generálové jejich armád.

Svou mohutností a silou se naprosto vyrovnají, pokud je rovnou nepředčí severským trolům z pověstí. V boji tváří tvář se jim může rovnat jen málokdo.

Pro svou relativně nízkou inteligenci nikdy neocenili výhody čepelových zbraní. Na druhou stranu jejich strašlivá síla se výborně úročí při použití drtivých zbraní typu sekery nebo těžkých kyjů a palic. Ten kdo přežije střet s minotaurem na sekyry může hovořit o víc než štěstí.

Můžete se s nimi setkat ve dvou základních druzích. Častěji je možné potkat řadové pěšáky, bitevní stroje vycvičené pro první linii určené na prorážení nepřátelských řad. Druhou, vzácnější a nebezpečnější sortou jsou takzvaní kapitáni. Jedná se o elitní jednice vynikající i mezi vlastním druhem silou a odolností. Vzhledem k brutalitě bitev v podzemních světech, které svým omezeným prostorem nedávají mnoho možností na manévrování a taktiku je jejich inteligence dostatečná k tomu aby se dostali do velících funkcí.

Minotaurus (pěšák)

Ž: 5

úč: 7/+3 (3+4/+3 (střední obouruční válečná sekyra))

oč: 2 (-1 (obr) + 3 (kz přirozené hověziny :-) )

odol: 18/+3

vel.: C

Minotaurus (kapitán)

Ž: 7

úč: 8/+6 (4+4/+6 (těžká obouruční válečná sekyra))

oč: 5 (-1 (obr) +1 (bonus kz přirozené hověziny :-) +5 (kroužková zbroj )

odol: 19/+4

vel.: C

zvl. schop.: 3 útoky za dvě kola

pozn.:

Minotaurus je teoreticky hratelná rasa po povolení GM a nejčastěji navázáním relativně přátelského kontaktu s nějakou jejich komunitou. Parametrově odpovídají tabulce pro krola, místo ultrasluchu mají výhodu „absolutní směr“ (viz. grups 3. edice)

N O

P

Psovití

Psovití
1-3zdivočelý pes
4-5vlk
5+5vlken
6pseudohyena
6+6occian (gnoll) - psí varianta - viz. tabulka psích variant occianů
6+6+6vlkodlak :-)

Q R

S

Skřeti otrokáři

Jedná se většinou o zběhy z armád místních skřetích králů nebo přeživší z rozdrcených jednotek.

Snadným poznávacím znamením je vypálený cejch na čele, který je jednoznačně identifikuje jako otrokáře.

Pokud se jedná o zběhy mají ještě vypálené identifikační cejchy z armády.

Svou výzbrojí zůstávají věrni svému armádnímu výcviku a typu jednotek u kterých sloužili.

Skřetí lučišník

Výzbroj:

krátký chitinový luk

toulec a chitinové šípy s křemenými hroty k12

krátký tesák ze skřetího železa

Výstroj:

lehká chitinová zbroj (většinou ve špatném stavu, moc se o ni nestarají a ani výrobní kvalita není valná)

Zvl.:

Protože účinnost jejich krátkých chitinových luků není valná s oblibou používají pro zvýšení smrtícího účinku nejrůznější druhy jedů, kterých nabízejí v Temnosvětě přemnožení členovci nepřeberné množství.

Skřetí pěšák

Jedná se o základní bojovou jednotku. V případě Temnosvěta kdy je dřevo velice vzácný materiál jsou přednostně vyzbojeni čepelovými nebo kamennými zbraněmi. Případné topory jsou většinou řešeny kovovými tyčemi nebo trubkami ala lešení.

Výzbroj:

1-3 široká skřetí šavle z černého železa 5/0 4-5 jednoruční skřetí sekera z černého železa 4/+2 6 jednoruční kamenné kladivo 3/+5

Slimák obří

Podobně jako obří červ je relativně častou mutací bezobratlých, která se objevuje vlivem magie nebo radioaktivity (speciálně stronciového záření).

Není to rozhodně rychlý soupeř ale jeho nebezpečnost vzrůstá s jeho velikostí.

Díky své schopnosti dokáže napadat cíl z nejrůznějších, standardně těžko dostupných lokací. Podobně jako červ k tomu používá podivnou hlenovitou hmotu, kterou ale plive na značnou vzdálenost a se kterou celkem spolehlivě zasahuje cíl. Tato hmota sama o sobě není příliš nebezpečná ale ve styku se vzduchem velice rychle tuhne a znemožňuje zasaženému cíly se efektivně bránit nebo dostatečně rychle pohybovat. Takto ochromený cíl, který je ale plně při vědomí se stává snadnou kořistí.

Jeho primitivní nervová soustava a jednoduchý stavba těla mu dává značnou odolnost vůči standardním zraněním. Kulky, šípy a podobná zranění typu impaling mu příliš nevadí. Vzhledem ke konzistenci jeho těla připomínající balistickou želatinu jsou drtivě zbraně podobně málo účinné. Nejefektivnějším způsobem jak s ním bojovat je „porcování“ s pomocí těžkých čepelových zbraní nebo seker.

Š

Šváb obří (Radšváb)

Jedná se v podstatě o fantastického tvora. Za jeho stvořením stojí mutace. Podle typu světa je za ni odpovědná buď magie nebo radioaktivita.

gurps drd
síla 10 10/0
obratnost 10 10/0
inteligence 10 2/-5
odolnost 10 10/0 (žvt: 1)
iniciativa 6+k6 (5+1cr) 0
úč 13/k6-2cut 3/+1
6/1+k6 (5+1/1(slabý chitin)) 2+k6

Zvl:

Šváb jako zvláštní útok používá letecký úder :-) - pokud má možnost na postavu zaútočit z delší vzdálenosti využije toho a odrazí se a krátkým letem pomocí svých silných a krovkami chráněných křídel se pokusí na postavu dopadnout. Platí pravidla pro slam atack včetně vzdálenosti nebo s výhodou výšky (patro v domě a pod.) Pokud neuspějí ve slam atacku, ať již minou nebo jsou odraženi silou je 50% šance že dopadnou na krovky. Než se pomocí krovek převrátí zpět na nohy jedno kolo je to zdrží.

Jako jednotlivci v podstatě nejsou nebezpeční. Jejich síla spočívá v hejnech ve kterých se vyskytují.

level obtížnosti počet v hejnu
easy k6
medium 2k6
hard 3k6

Poklady:

Vzhledem k jejich původu bývá někde v okolí jejich hnízda zdroj jejich mutace (poškozený fůzní článek, ztracený magitaiový nebo magalchajový krystal…)

T

Trigon TG36-SGB

Jedná se o střední létající droid určený pro průzkum. Není prakticky pancéřován i když jeho konstrukce z kombinace plastoceli a keraplastu mu propůjčuje celkem dostačující odolnost. Ve spojení s robustností konstrukce a spolehlivosti provedení, které je pro ArmaCo Ltd. (divize známého Army-cosmic Ltd.) typické se jedná ve své cenové kategorii o velice oblíbený stroj.

Zejména v primitivních oblastech, kde nejsou k dispozici účinnější pěchotní zbraně je celkem nepříjemným protivníkem.

Pro boj na blízko je standardně vybaven pneumatickými čepelemi z titanem legované oceli, které si bez větších problémů poradí s většinou humanoidních a ostatních biologických cílů na kontaktní vzdálenost.

V případě potřeby a specifických okolností (např. vyšší pravděpodobnost výskytu biologických humanoidních cílů chráněných pancířem na bázi polyaramidu (kevlar)) je možné místo čepelí instalovat pneumatickou harpunu, typ se označuje jako TG36-SGS. Vzhledem k jejímu specializovanému využití a univerzálnosti čepelí např. i potřebě likvidace často rozšířených biologických forem na rostlinné bázi je její montáž méně častá.

Pro boj na krátkou a střední vzdálenost je vyzbrojen integrovaným automatem DT-8 Orbital.

Zbraň je sice vývojově letitá ale jednoduché konstrukce a za roky svého používání se prokázala jako maximálně spolehlivá. Její jednoduchá konstrukce ji přímo předurčuje k hromadné výrobě s maximálním využití neželezných materiálů jako je U-hmota, keraplast a plastocel. Její jednoduchá sériová výroba s maximálním využitím 3D tisku ji předurčuje jako primární výzbroj mechanických jednotek. Samozřejmostí je zachování univerzálního operačního rozhraní, které umožňuje její použitelnost stejně snadno lidem jako strojům.

Vhledem k tomu, že stroj není primárně určen pro boj odpadá význam typických diskuzí o tom jestli je automat DT-8 dostatečně účinnou výzbrojí a jestli nesený palebný průměr není příliš malý. Je nutno si uvědomit nezanedbatelnou váhu munice.

Pro náročnější je možné vybavit sondu lehkým laserovým emitorem. Výhodou varianty TG36-LB je výrazně vyšší palebný průměr s možností přerozdělení nesené energie v kapacitátorech mezi pohonné jednotky a zbraňový systém a nesrovnatelně vyšší průbojnost a tím i účinnost proti všem typům cílů, včetně robotických. Nevýhodou je cena emitoru, která je prakticky srovnatelná s cenou nejlevnější základní varianty sondy a energetická náročnost provozu celého zbrojního systému, která může být při použití na primitivních světech bez jaderných reaktorů a s nutností operovat delší dobu mimo mateřskou loď problém.

Poslední variantou výzbroje je potom možnost nést rakety země-vzduch proti těžce pancéřovaným pozemním cílům (TG36-AGM), případně rakety vzduch-vzduch (TG36-AAM) proti leteckým soupeřům včetně odpovídající elelktroniky. Rakety musí být umístěny na vnějších nosičích. Tato specializovaná varianta se používá zřídka. Pro zachování dostatečné pohyblivosti, rychlosti a doletu je většinou nutno demontovat automat DT-8 a stroj je po odpálení střel bezbranný. Výhodou této varianty je za relativně nízké provozní náklady (naváděná střela je leckdy dražší než sonda) možnost ohrozit drahé a komplexní stroje včetně jejich operátorů (tanky, mechy, letadla)

Troglodyt

Když psal Karel Čapek Válku s mloky netušil jak moc byl blízko pravdy.

Troglodyti jsou základní bojovou jednotkou armád warlocků pánů podzemních světů a právě díky nim se o nich dá říct, že jsou nekonečné.

Síla troglotydů spočívá v jediné věci, v jejich počtu. Od přírody to nejsou příliš nebezpeční protivníci ale co jim nedopřála bojovou silou, to jim nadělila v rozmnožování. Jejich samice kladou nespočet vajíček do podzemních jezírek a vodotečí a počty pulců jsou v chovech kde jsou chránění před přirozenými nepřáteli enormní.

Ve světě kde na obloze nezáří slunce a noc nezná měsíc a záři hvězd a temnota má absolutní vládu je otázkou jestli je jejich absence zraku nevýhodou.

Troglodyt (pěšák)

Troglodyt (kapitán)

U V W X Y Z