SFK Drakonián

Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Váca » Předmluva

Přihlášení

Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.

Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID

Zapomněli jste heslo? Nechte si zaslat nové: Zaslat nové heslo

Waybook - Spolujízda nejen studentů
dětská organizace Zálesák Most
TOPlist

Předmluva

Inspiroval jsem se zkušenostmi jiných GM a již existujícími světy. Pravidla jsou psána tak aby se dali použít pro každý modul světu.

Klan

Upíři jsou definováni v mnoha systémech do klanů dle vlastností. Dle mého názoru, jsou více krevně spjati než lidská šlechta a proto jejich chování popřípadě zjev bude více ovlivněn a shodovat se. Samozřejmě můžou nastat vyjímky ale s tím ať se popere každý GM sám :-)

Náhodné/"zábavné"

Hráč si vybere dvě nevýhody se seznamu nevýhod, v případě shody doplňující otázka od GM.

Určené

Hráč si zvolí sám a nevýhody za klan mu budou automaticky přiděleny.

"Pálení" krve

Jak je známo z mytologie upír k svému ne-životu potřebuje krev, která je jeho potravou, ale i zdrojem síly. Krev je využívaná k regenari, aktivaci některých dovedností nebo opakovaným pokusům (z důvodu nezdařelého prvního pokusu). Kolik krve je potřeba je určováno silou krve (SK).
Upír je povinen zaplatit 1 bod krve na udržení těla, nemusí platit tolik dnů kolik je hodnota SK
1 bod krve vyregeneruje počet životů rovný SK
1 bod krve přidá tolik síly nebo obratnosti kolik je SK
apod…

Tomuto tématu se budu věnovat více dále v textu…

Síla krve (SK)

Doporučuji aby hráči začínali ze 190 body.
V okamžiku kdy se člověk stane upírem (bohužel) získá vyjma věčného života a síly i nevýhody a omezení. Celková hodnota všech nevýhod je 191bodů = síla krve 1 za každých splacených 15 bodů se zvýší SK. Hráč je postaven před rozhodnutí kolik bodů investovat do dovedností, upířích vlastností a kolik do splacení nevýhod.

Pravidlo pro splacení nevýhod

Brát jako doporučení. Záleží na GM.
Upírské nevýhody se nezapočítávají do celkové hodnoty postavy. V momentě kdy jsou splaceny nevýhody v hodnotě 45 bodů a postave je již ve hře pak pro další splácení je třeba 2x více bodů. Po splacení 70je třeba 3x více bodů na splácení dalších nevýhod (toto neplatí při vytváření postavy).

Seznam nevýhod

Postava vždy začíná vždy s nejvyšším levelem nevýhody.

Zranění slunečním svitem:
0: zranění 1ž/30min
- upír nemusí spát
I: zranění 1ž/3min
- může se pokusit odolat spánku (OD + SK), pokud uspěje neusne, ale má -2 ke všem hodům
II: zranění 1ž/30sec
- přes den se neubrání spánku (8 - 10 hodin)
III: zranění 1ž/3sec
- upír se panicky ukrývá před denním svitem, přes den se neubrání spánku (8 - 10 hodin)
1 lvl/20bodů

Svatá místa
Svátá místa by měla být přesně definováná GM na začatku hry. Například svatým místem mohou být vysvěcená místa (kostely, kaple, hřbitovy atd..), místa o kterých lidé jsou přesvědčeni, že jsou svatá a jejich kolekjtivní víra onu místu dává napřirozenou moc apod… Pokud upír je na takovém to míste je mu vysávána energie pokud mu únava klesne na 0 je v torporu.
0:
I: ztráta únavy 1b/30min
II: ztráta únavy 1b/3min
III: ztráta únavy 1b/1min
1 lvl/10bodů

Svaté předměty
Podobně jako svatá místa musí být i u svatých předmětu definováno ce se tím myslí, ale vetšinou by to měli být amulety, kříže, posvěcené předměty atd…
0: nic
I: zranění x1,5
II: zranění x2
III: zranění x3
1 lvl/5bodů

Relikvie
Tyto předměty jsou zváštní tím, že spojují několik skutečností, o předmětu se musí vědět, že existuje, musela jím být vykonána dobrá věc amusela jej použít osoba o které se věří, že je svatá. (Platí pro všechny víry, které jsou všeobecně brány jako dobré)
0: zranění x1,5
I: strach, zranění x1,5
II: panický strach, zranění x2
III: panický strach, zraňuje už její přítomnost za 1ž každé kolo do vzdálenosti cca 7m, zranění x3
1 lvl/10bodů

Motlidby:
Zde by mělo být omezení, jen na osobi které jsou skutečně věřící (jedno jaká víra) a pokouší se upíra zapudit svou vírou, je to síla vůle věřícího vs síla vůle upíra (při shodě vyhrává věřící).
0: nic
I: zastrašení, zapuzení
II: paralíza
1 lvl/5bodů

Vliv mistra
Zatím není znám případ, že by se upír narodil, ale je transformován, a upír který vás vytvořil se říká mistr. Vliv, který díky tranaformaci na vás bude mít je pouze na vaší vůli za života…
0: nic
I: přítel
II: rodina
III: yes, my master…
1 lvl/10bodů

Stříbro
0: -5 ke všem dovednostem pokud se na stříbro dívá nebo se pohledu nedá vyhnout, zranění x2
I: -10 ke všem dovednostem pokud se na stříbro dívá nebo se pohledu nedá vyhnout, zranění x2 \\, 1 lvl/15bodů