SFK Drakonián

Umístění: Sci-fi & Fantasy klub Drakonián » GURPS a GameMasteři » GM Wasar » bailiwick » Drogy

Přihlášení

Momentálně nejste přihlášen(a)! Prosím vložte své identifikační údaje níže. Pro přihlášení musíte mít zapnuté cookies.

Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID

Zapomněli jste heslo? Nechte si zaslat nové: Zaslat nové heslo

Waybook - Spolujízda nejen studentů
dětská organizace Zálesák Most
TOPlist

Zpět na GM Wasar

Drogy

Legální drogy

Crediline

způsobuje u svého uživatele důvěřivost ke všemu co kdo řekne. Účinkem drogy je snížení IQ o 1 a nevýhoda DŮVĚŘIVOST (str. B33). Účinek mizí po jedné hodině mínus pět minut za každý bod, o který uživatel uspěl při hodu na HT. Každá dávka drogy navíc prodlouží účinek o pět minut. Pod vlivem Credilinu je člověk velmi šťastný, vše kolem něj dává smysl a každý je postrádaný přítel. Po odeznění drogy si uživatel musí hodit proti HT+4 mínus jedna za každou dávku navíc, neúspěch znamená paranoia na jednu hodinu za každou dávku. Droga je běžně nedostupná pro kohokoli vyjma psychiatrů, kteří jí používají pro terapii. Je však dostupná na černém trhu, policie a agenti jí občas používají jako sérum pravdy (VYSLÝCHÁNÍ +4). Je ve formě pilulek (účinkuje do pěti minut) nebo injekcí (účinkuje do 30 sekund), stojí 100 dolarů za dávku.

Hypercoagulin

Když je podán pacientovi s krvácejícím zraněním, způsobí okamžité srážení krve a zastavení krvácení do 1k6+4 sekund. Vrátí tím jeden bod HT a předejde dalšímu zranění způsobenému krvácením. Droga může být podána co nejdříve po zranění. Podání drogy předem nemá žádný účinek pokud nedojde ke zranění do pěti minut po podání. Předávkování touto drogou může zabít; při každé další dávce do 24 hodin, hoď na HT mínus celkový počet dávek za posledních 24 hodin. Neúspěch znamená zhoustnutí krve přímo ohrožující srdce. K záchraně života je pak potřeba plně vybaveného lékařského pracoviště (výměna krve a možná i transplantace srdce). Hypercoagulin je k dostání jen v injekční formě a stojí 25 dolarů za dávku. Hypercoagulin je použitelný také jako vražedný nástroj. Ke smrti dochází zástavou srdce a jediným zraněním je jen malý vpich.

Morphazine

pošle pacienta do říše snů na 3k6 hodin. Dá se sehnat buď v tabletách nebo injekcích. Užití více než jedné dávky prodlužuje dobu spánku o 1k6 hodin. Užití více než šesti dávek vyžaduje hod na HT, neúspěch znamená kóma a smrt. Morphazine je běžně k dostání na předpis jako bezpečné silné tablety na spaní. Účinek se dostaví do jedné sekundy. Při každém požití je nutno hodit na HT-4 , neúspěch znamená ztrátu 1k6 bodů únavy. Cena je 10 dolarů za dávku.

Neurovine

Je protijed proti nervovým jedům. Jestliže je podán do 15 minut po otrávení přidává +3 k HT při hodech na následné jedové zranění. Neurovine je sám o sobě nebezpečný, při požití více než jedné dávky za den dává 3d zranění jestliže neuspějete v hodu na HT-2 a 1d zranění když uspějete. Cena je 30 dolarů za dávku a je k dostání jen jako injekce. Vojenské jednotky ho používají jako část vybavení lékárničky každého vojáka.

Revive Capsules

Jsou malé křehké kapsle. Když se přidrží pod nosem někoho, kdo je ochromen (stunned) nebo v bezvědomí, a přelomí se, uniknuvší plyn ho kompletně oživí (hod proti HT+5 na znovunabytí vědomí, odeznění ochromení, atd.). Nevrací HT, ale pacient je vzhůru. Tyto kapsle běžně přístupné pro kohokoli a prodávají se volně v lékárnách všude, vyjma represivních společností. Cena je pět dolarů za dávku.

Superstim

Okamžitě vrací 1d bodů ztracené únavy. Hod proti HT; únava je odstraněna na tolik hodin o kolik uspějete v hodu (minimálně o jedna). Jediným vedlejším efektem je návrat únavy po odeznění drogy plus dva body únavy navíc. Za každou dávku požitou během 24 hodin po první, se hod na HT snižuje o 1. Jestliže se únava dostane pod 0, o body navíc se sníží HT (zranění). Toto nemá žádný vedlejší efekt. Droga je běžně dostupná. Pilulky (účinkují do 30 minut) stojí 25 dolarů za dávku. Injekce (účinkuje okamžitě) stojí 50 dolarů za dávku.

Retro

Je droga zlepšující paměť, používá se v psychoterapii a při vyslýchání. Jeden miligram (často na ulici zkracován na „one mike“ nebo „a mic“) Retro dává uživateli druhý stupeň EIDETIC MEMORY na předešlý den - může si rozpomenout na vše, co viděl, slyšel a řekl a to do nejmenších podrobností, i když jim tenkrát nevěnoval pozornost. Každý miligram navíc prodlužuje paměť o jeden den (např. 90 miligramů umožní uživateli vzpomenout si na tři měsíce staré události do nejmenších detailů). Retro není fyzicky ani psychicky návykové. Retro je velmi drahá na poměry ulice (200 dolarů za miligram), ale licencovaní psychiatři, lékaři nebo hypnoterapeuti si jí mohou obstarat za poloviční cenu. Každá dávka účinkuje 10 minut - za tu dobu je možné si vzpomenout jen na část dat. Po požití si musí uživatel hodit na IQ -1 za každých plných 10 miligramů (např. žádný mínus do 9 miligramů, -1 při 10 až 19 miligramech, atd.). Neúspěch znamená mezery v paměti a nevzpomene si na informaci, kterou požadoval. Fatální neúspěch znamená dočasnou totální amnézii (TOTAL AMNESIA str. 23, trvání 1d dní).

Nelegální drogy

Pokud v popisu drogy není napsáno jinak, tak je doba mezi požitím a začátkem účinků drogy následující: Pro prášek 3 minuty po šňupnutí, pro tabletu 15 minut po požití a 10 sekund jestliže je droga smíchána s vodou a vstříknuta přímo do žíly.

Dryáda

Je pouliční název pro Di-radiochlorid, je ozářená forma chloridu do plaveckých bazénů. Je ve formě prášku nebo tablet. Dávka je 0,25 gramu a stojí 10 dolarů. Efekt drogy trvá 30+d5 minut. Uživatel po dobu působení dává nevýhody paranoia a overconfidence. Zvyšuje rychlost o 1. Snižuje DX o 1 (včetně dovedností). Pokud se bere častěji než jednou denně, je potřeba na konci týdne udělat hod na vůli proti závislosti. Nemá postih na odvykání. Jedná se o závislost za -5 bodů.

Face

Je drogou netrunnerů. Zrychluje interakce neuronů. K operacím s kyberdeckem přidává 1. Nemá fyzickou závislost, ale mnoho netrunnerů si nedokáže představit život bez ní. Dlouhodobé užívání může způsobit zdravotní problémy. Pokud se uživatel předávkuje hází si na HT. Neúspěch znamená dyslexii, fatální neúspěch snížení IQ o 1. Pokud pokračuje v užívání a předávkuje se a má už dyslexii, znamená neúspěch automaticky snížení IQ o 1. Užívá se přes inhalátor. Inhalátor s pěti dávkami stojí 750 dolarů. Dávka má účinek na 1 hodinu + 5d minut. Má také pětisekundový kick in efekt po inhalaci. Má pouze psychlogickou závislost za 20 bodů. Nemá postih na odvykání.

Sandman

Je ve formě kapalné, pevné i plynné. Kapalina je bez chuti a zápachu - charaktery s Alertness ne Poisons skill mohou udělat nemodifikovaný hod na IQ, ale jinak se zjistit nedá. Jedna dávka kapaliny je polévková lžíce. V pevné formě vypadá jako obyčejná bílá tabletka a může být rozdrcena a rozpuštěna v kapalině. V této formě je více nápadná, kdokoli může udělat hod na IQ, Alertness nebo Poisons skill podle toho, co je nejvyšší, zda ji spatří. Je také k mání ve formě aerosolu. Pokud sprejujete na protivníka, hoďte si DX+3 na zásah, potom udělejte vzájemný test dovedností. Pokud protivník neuspěje, nemůže se vůbec bránit. V opačném případě může útok blokovat nebo uhnout, ne však krýt. Fatální neúspěch vašeho hodu znamená, že jste nasprejovali sami sebe do tváře - čemuž se nelze bránit. Kdokoli přijme jakýmkoli z výše uvedených způsobů drogu musí udělat hod na HT-3. O kolik neuspěje tolikrát hází kostkou, výsledek je počet bodů únavy, které získá. Pokud někdo dostane velkou dávku, nebo dvě dávky během 2 hodin, musí udělat hod na HT-8. Fatální neúspěch znamená, že osoba upadne do komatu na 2d dní. Dávka je jedna polévková lžíce, nebo jedna 500mg tabletka, nebo jedno stříknutí ze spreje. Dávka stojí 150 dolarů. Tato droga je nelegální pro obyvatele, používá jí však policie, vláda a korporace. Její LC je 2. Není návyková.

Sin

Je jedna z nově vytvořených drog na klubové scéně. Funguje jako antidepresivum, afrodisiakum a povzbuzovač bez kocoviny, což ho dělá populárním. Občas však probudí v člověku psychotické zabijácké šílenství a to ho dělá nelegálním. Pokud jste pod vlivem Sin, získáváte nevýhody Compulsive Carousing, Lecherousness a Overconfidence. Při předávkování se hází 3d. Vždy, když padne 6 a míň, získá charakter místo výše zmíněných vlastností nevýhody Bloodlust, Sadism a Paranoia. Sin se vyrábí jako 100mg tabletky. Účinek tablety vydrží 1d hodin. Tabletka stojí 25 dolarů. Je vysoce návykový (-5 k hodu na odvykání) a je považovaný za halucinogen. Závislost na Sin je za 25 bodů.

Slammer

je silná psychoaktivní droga používaná hlavně speciálními jednotkami. Pro obyvatelstvo je nelegální, avšak často dostupná a hojně používaná pouličními samuraji, členy gangů a každým, kdo chce zesílit funkce svých smyslů. Slammer povzbuzující účinky. Pod vlivem Slammeru získáte výhody High Pain Threshold a Combat Reflexes. Ale také získáváte -2 k IQ a nevýhodu Bloodlust. Prodává se nejčastěji na gramy (1g = 2 dávky) za 45 dolarů. Je k dostání jako prášek nebo tabletky, ale mnohé vojenské organizace ho používají ve formě injekčních ampulí. Slammer je totálně návykový (-10 k hodu na odvykání) a je také společensky nepřijatelný. Závislost na Slammeru je za 30 bodů.

Adders

je souhrné jméno pro skupinu drog, které dočasně zvyšují ST, DX, IQ, HT nebo Move (na každou vlastnost je jiná droga). Jedna dávka přidá jeden bod. Efekt drogy trvá pár hodin a když odezní, nastupuje opačný efekt, který trvá dvojnásobnou dobu. K zjištění požadovaného efektu musí uživatel udělat hod na HT -1 za každou užitou dávku. Pokud je úspěšný tak se hodnota vlastnosti zvedne o užitý počet dávek na tolik hodin o kolik byl hod úspěšný (o 1 hodinu pokud padlo stejně). Pokud není hod úspěšný hodnota vlastnosti se zvedne pouze o 1 ale postih po odeznění zůstane stejný, jako by byl účinek úplný. Při fatálním neúspěchu klesne hodnota vlastnosti o 1 po dobu jedné hodiny. Nelze užít jiný typ Adderu dokud nevyprchají účinky toho prvního (v opačném případě nelze předpokládat vedlejší účinky). Pokud je užit stejný druh Adderu víckrát během 24 hodin do hodu na HT se počítají všechny dávky užité za posledních 24 hodin. Účinek se počítá pouze z posledních užitých dávek, avšak do efektu po odeznění se počítají všechny dávky za posledních 24 hodin. Tento efekt pak odezní po čase určeném posledními dávkami. Uživatel Adderu se po jeho efektem cítí opravdu dobře (jako Overconfidence). Po odeznění je naopak lehce deprimován. Některé Addery na černém trhu jsou návykové, hlavně DX Addery. Addery jsou legální pouze pro doktory. Jsou dostupné na černém trhu a jsou velmi oblíbené mezi atlety a je také často používaný v armádních a žoldnéřských organizacích. Ve formě tabletek působí za 30 minut a jedna dávka stojí 25 dolarů. V injekční formě účinkuje ihned a dávka stojí 50 dolarů.

Rage

zdvojnásobí ST uživatele a dá mu nevýhodu Berserk na 1dx10 minut. Trvá přibližně 10 sekund než začne droga účinkovat. Po odeznění efektu drogy je uživatel roztřesený a nervózní. Má -1 k IQ a DX po stejnou dobu po jakou trval efekt drogy. Kumulativní dávky mohou prodloužit trvání účinku, ale prodlouží i kocovinu. Rage má ještě jednu nevýhodu: 1d hodin po použití si uživatel musí hodit na HT+2. Při neúspěchu se dostaví „flashback“ opakovaný efekt a uživatel získá nevýhodu Berserk na 1d minut (nezíská však dvojnásobek ST) a po odeznění je uživatel opět nervózní a roztřesený. Rage je občas používaný licencovanými psychology na psychoterapii, nebo ho lze sehnat na černém trhu. Je pouze v injekční formě, dávka za 40 dolarů.